Gemak

Consumenten besteden steeds minder tijd in de keuken, inmiddels is dit in Nederland nog maar een half uurtje. Gemaksproducten, zoals de kant-en-klaar maaltijden en voorbewerkte en verpakte Lees verder

Genieten

Eten moet lekker zijn. Als het niet goed smaakt, zal de consument er niet van genieten en het product niet snel nog eens kopen. En alle zintuigen doen mee. Zo wordt meer genoten als het bord mooi Lees verder

Gezond

Ruim de helft van de Nederlanders vindt zichzelf gezond eten. De helft van de Nederlanders, met name jonge vrouwen en hoger opgeleiden, wil gezonder eten. Lees verder

Duurzaam

Zo’n 40% van de consumenten zegt duurzame producten belangrijk te vinden. Veel mensen vinden echter het zoeken te veel tijd kosten of ze zien geen verschillen. Lees verder

Biologisch

Biologische producten genieten veel aandacht, maar vertegenwoordigen bij vlees minder dan 2% van de markt. Bij de (veelal kleinschalige) productie van biologisch vlees werken producten op een Lees verder

Streekproduct

De groeiende groep streekproducten werkt met korte ketens en brengt de hoeveelheid voedselkilometers terug. Lees verder