Als de traditionele winkel de mogelijkheden van internet en on-line service als kans ziet en benut, kan de ondernemende winkelier de webshop prima gaan overleven. Webshops leggen het volgens technologiebedrijf IBM uiteindelijk af tegen de ‘oude’ winkelstraat, als lokale winkeliers een mix kunnen bieden van virtuele ervaring én fysieke service.
Retailers -zoals de supermarkten- lijken steeds harder te worden geraakt door de forse groei van online webshops. Maar diezelfde techniek kan volgens IBM het tij ook weer doen keren. Dan moeten de winkeliers de voordelen van het on-line shoppen onderdeel hebben gemaakt van hun hele winkelformule. Daarbij heeft het winkelpersoneel steeds meer informatie beschikbaar over de gewenste producten, maar ook over de klant en zijn aankopen, over gebruikersreviews, blogs en magazines.
Een winkelapplicatie vraagt op of je een bepaald product wil zien, waar een winkelmedewerker de klant naar toe kan leiden. Het grootste verschil met de webshop is voglens IBM, dat de consument het product direct in zijn bezit kan krijgen. Zo overleeft de winkel de webshop. Sterker nog. Webshops gaan juist daarom over tot het openen van fysieke winkels…
Vlees.nl
Vlees.nl volgt vele interessante ontwikkelingen, zie ook ons dossier 6 trends in vlees.