De Nederlandse wereldmarktleider in kalfsvlees start een communicatiecampagne om deze productgroep in Italië te promoten.
Op de Tuttofood in Milaan maakte de onderneming bekend een partnerschap aan te gaan met Unione Italiana Ristoratori (UIR) om de markt in Italië verder te versterken en te vernieuwen.
De UIR is een samenwerking tussen de betere restaurants en koks en is gericht op het stimuleren van de kwaliteit van Italiaanse restaurants.
Met dit partnerschap sluit de Nederlandse leverancier aan op de basis van de regionale Italiaanse keuken, met een moderne en creatieve twist en met speciale aandacht voor de levensstijlen van de jongere generatie.
De Italiaanse markt kent volgens de initiatiefnemers een profiel van nieuwsgierige en veeleisende consumenten. Die moeten enerzijds op de portemonnee letten, maar hechten veel waarde aan goede, gegarandeerde kwaliteit.
De producent zegt zich in te zetten om steeds beter te voorzien in de behoeften van klanten, variërend van moderne distributieketens tot toprestaurants.
Met de UIR wordt kalfsvlees op een moderne manier en met moderne middelen bij de Italiaanse consument gebracht.
Vlees.nl
Voor algemene achtergrondinformatie over kalfsvlees
kun je terecht in onze rubrieken Veel Keus of Vlees in de Maak.
Zie ook onze integrale video over de productie van kalfsvlees.