Vlees wordt steeds vaker ervaren als ‘het lekkerste deel van de warme maaltijd’. Ook hechten consumenten steeds meer waarde aan een uitgebreid assortiment van gemaksproducten. Dat komt naar voren uit de 3e editie van de Consumer Monitor van marktleider VION. Zo blijkt de Nederlandse consument steeds meer waarde te hechten aan informatie over een (Nederlandse) herkomst.
Uit het (GfK) onderzoek onder 2.000 huishoudens blijkt, dat de meeste mensen Nederlands vlees ervaren als uitstekend. Daarnaast geeft bijna de helft aan een goed assortiment en regionale producten van belang te vinden. Eén derde van de consumenten geeft aan de informatie over de bereiding van vlees op prijs te stellen.
De Nederlandse consument oordeelt steeds positiever over vlees. Het aantal consumenten, dat vlees het lekkerste van de warme maaltijd vindt, is in twee jaar met zo’n 10% gestegen. Het vertrouwen in de productie van Nederlands vlees en het imago zijn stabiel.
Bron: VION Food
Vlees.nl
Algemene achtergrondinformatie lees je in ons thema ‘Trends in Vlees‘.