Waar gaat vlees eigenlijk langs de kassa?
Nederlandse gemeenten mogen wel wat meer visie ontwikkelen op de winkelstraat van de toekomst. Retailers, horeca, overheid en ontwikkelaars moeten samenwerken om die gebieden interessant genoeg te laten zijn voor de moderne consument.
Volgens deskundigen is het van groot belang om voor de consument de hoogst mogelijke aantrekkelijkheid van winkelgebieden in dorpen en steden na te streven en moet je echt de vraag stellen: waar wil je winkels en waar niet?’ Zo’n 20 toto 30% van de huidige winkelmeters is kansloos en kan volgens de experts maar beter uit de markt worden gehaald.
De winkelgoeroes zien vijf kansrijke winkellocaties:
- stadscentra met belevingswaarde (surprise & shop)
- wijkwinkelcentra met een hoger serviceniveau (service & shop)
- high traffic locaties zoals stations en vliegvelden (travel & shop)
- plekken waar veel mensen werken of studeren (work & shop)
- plekken met een verhaal (story & shop), zoals een evenement of thematisch winkelpark.
Reactie Vlees.nl
Vlees.nl houdt wel van een beetje trendmatig denken, want waar er ook gewinkeld wordt, vlees zal immers in allerlei vormen en concepten over de toonbanken blijven gaan. Zie voor achtergrond informatie verder ook ons themadossier trends in vlees.