De opkomst van ontbijtservices bij fastfood restaurants is in de VS het meest besproken nieuws op voedselgebied in 2015. Dat blijkt uit een inventarisatie van een marketingbureau van dé trends en ontwikkelingen.
De analisten vroegen 1000 consumenten een ranking te maken van 20 voeding gerelateerde onderwerpen en trends. De meest besproken topic was de ‘fast food breakfast’. Vele consumenten vonden het fantastisch dat ze bij bekende fastfood ketens de hele ochtend tot en met de lunch (‘all day breakfast) koffie, een eitje en een muffin ‘topic’ kunnen krijgen.
Informatiebehoefte onbegrensd
Zo’n 45% van de Amerikanen vindt nieuws over voedsel en de voedingswaarde daarvan inmiddels belangrijker dan ander nieuws. Dat was 40% in 2014 en 32% in 2013 en stijgt dus stevig door.
Onder de zogeheten ‘millennials’, die jongeren die in deze eeuw geboren zijn, ligt dit zelfs op 54%. Zij willen volgens de marktanalisten eigenlijk alles weten: ‘the good, the bad, the ugly’, gewoon omdat het onderdeel is van hun cultuur
In de top van de lijst kwam verder naar boven een listeria besmetting die aanleiding gaf voor een grote terughaalactie van ijs. Verder was veel te doen over de gevolgen voor de eigen voedingsindustrie van een periode van grote droogte in de VS.
Als meest belangrijk zijn gekwalificeerd de voedselveiligheid en de voedingswaarde.
Een fors deel (met 41% op 8e plek) zegt meer te willen doen aan het verspillen van voedsel. Meer dan de helft van de Amerikanen zegt z’n gedrag te veranderen op basis van de informatievoorziening en het nieuws, stelt het bureau.
Informatie halen consumenten van internet, het nieuws van tv.
Bron: advertisingage.com
Vlees.nl
Vlees.nl is hét online platform voor nieuws én achtergrondinformatie over vlees: zie onze rubrieken en thema’s, bijvoorbeeld over voedingswaarde, volksgezondheid of de voedselveilgiheid.