Vlees.nl

MENUMENU
  • Recepten
  • Bereiden en bewaren
      • Bereidingsvideo's
      • Hygiëne
      • Invriezen & Ontdooien
      • Kooktechnieken
      • Kooktermen
      • Kopen & Bewaren
      • Maten & Temperaturen
      • Mini masterclasses
  • Over vlees
      • Algemeen over vlees
      • Bewerkt vlees
      • Bouwstoffen in vlees
      • Etiketten
      • Gezonde Voeding
      • Kalfsvlees
      • Kleur & Geur
      • Meat = Vlees
      • Pekelen & Marineren
      • Rijpen & Rusten
      • Rundvlees
      • Varkensvlees
      • Vetten & Smaak
      • Vleeswaren
      • Voedingswaarde
      • Werken met vlees
  • Achtergrond
    • Slacht & Verwerking

      • Etikettering
      • Kwaliteit & Controle
      • Slachtproces
      • Tracking & Tracing
      • Verdoven
      • Verwerking
      Lees meer over slacht & verwerking

      Vlees & Gezondheid

      • Antibiotica
      • Bewerkt vlees
      • Darmkanker
      • Diabetes
      • E-nummers
      • E.coli
      • Hart- en vaatziekten
      • Listeria
      • MRSA
      • Overgewicht
      • Salmonella
      • Toxoplasmose
      • Veiligheid
      • Zout
      Lees meer over vlees & gezondheid

      Voedingswaarde

      • Eiwit
      • Mineralen
      • Vetten
      • Vitamines
      Lees meer over voedingswaarde
    • Concepten & Trends

      • Biologisch
      • Dubbeldoelkoeien
      • Duurzaam
      • Gemak
      • Genieten
      • Gezond
      • Streekproduct
      Lees meer over concepten & trends

      Dierenwelzijn

      • Kalveren
      • Runderen
      • Schapen en geiten
      • Varkens
      Lees meer over dierenwelzijn

      Diergezondheid

      • Andere dieren
      • Kalveren
      • Runderen
      • Varkens
      Lees meer over diergezondheid

      Diervoer

      • Additieven
      • Grondstoffen
      • Soja
      • Termen
      Lees meer over diervoer
    • Duurzaam Vee & Vlees

      • Duurzame Veehouderij
      • Duurzame Vleessector
      Lees meer over duurzaam vee & vlees

      Milieu & Techniek

      • Algemeen: inleiding
      • Biodiversiteit
      • Carbon Footprint
      • Dioxines
      • Eiwitbalans
      • Energie
      • Footprint water
      • GMO's
      • Klonen van dieren
      • Kweken van vlees
      • Samengesteld vlees
      • Stikstof
      Lees meer over milieu & techniek
  • Actueel
    • Interviews
    • Nieuws
    • Blogs
  • Home
  • Over Vlees.nl
  • FAQ
  • Contact
Home / Interviews /

‘Ouderwetse mond-tot-mondreclame brengt nieuwe klanten’

25-07-2024

Slagerij Kersenboogerd
Slager Marco de Koning is continu bezig de klantverwachtingen te overtreffen. Dat doet hij sinds anderhalf jaar in zijn eigen winkel in winkelcentrum Kersenboogerd in Hoorn. Begin dit jaar werd de winkel ingrijpend verbouwd. “Je moet de rode loper uitleggen en de klant blij maken.”

Marco werkte eerder als chef-slager en later als vleesspecialist bij een supermarkt. Voordat hij de slagerij in Hoorn opende, verzorgde hij vijftien jaar lang winkelinrichteng bij verschillende supermarktorganisaties. Uiteindelijk besloot hij om terug het slagersvak in te gaan. Hij ging op de koffie bij enkele slagers, hielp hier en daar een dagje mee en concludeerde dat het vak in de basis nog hetzelfde was als dertig jaar geleden. “Het voelde goed.” Twee jaar geleden greep hij de kans om de slagerij in Hoorn over te nemen.

Meer sfeer en meer ruimte

Werkplezier vindt Marco belangrijk, voor zijn medewerkers en voor zichzelf. Een mooie winkel met voldoende ruimte is daarvoor belangrijk vond hij, en hij besloot te verbouwen. “Ik wilde een moderne winkel met meer sfeer, meer ruimte voor de klant én voor de medewerker. We hebben nu meer werkplekken, zijn energiezuiniger, hebben een betere routing en kunnen de klantverwachtingen hierdoor nog beter overtreffen. Mede daardoor zien we stijgende klantenaantallen.”

Klantverwachting

“Iemand komt binnen met bepaalde verwachtingen en die probeer je te overtreffen. Een klant bestelde vlees voor zijn barbecuefeestje en liet zich ontvallen dat hij geen ruimte had om zijn drank te koelen. Ik bood hem aan om zijn drank hier in de koelcel te zetten en dat ik vervolgens alles in één keer bij hem zou afleveren.” Goede service brengt goede klandizie.

Vlees met een verhaal

“Het is de ouderwetse mond-tot-mondreclame die voor nieuwe klanten zorgt. Mensen vertellen namelijk door dat het hier zo’n leuke en gezellige winkel is.” ‘Vlees met een verhaal’ is een andere belangrijke voorwaarde, zegt hij. “Klanten kunnen bij ons terecht voor goed en verantwoord vlees. Ons Beemsterland varkensvlees komt uit de regio, onze Wellfoort kip is volledig antibioticavrij en we hebben alleen Hollands rundvlees. We maken alle maaltijden zelf. Onze worsten worden ambachtelijk gemaakt. We hanteren een concurrerende prijs en bieden een mooie winkel. Met dat alles maken we het verschil.”

Persoonlijke aandacht

“Wij krijgen steeds vaker verzoeken om hulp bij het maken van de maaltijden en de borrel. Klanten kiezen ook steeds meer voor kwaliteit en de supermarkt kan dit niet bieden. Supermarkten worden ook steeds zakelijker. Ik sta rustig tien minuten met een klant te praten over privé-onderwerpen. Wij vragen de klant ook hoe zijn biefstuk of sukadelap smaakte. Als de klant niet tevreden is, dan krijgt hij zijn geld terug of een nieuw stuk vlees. Zo werkt dat; je moet de rode loper uitleggen en de klant blij maken.”

slager kersenboogerd 4

‘Klanten kunnen bij ons terecht voor goed en verantwoord vlees’

Terug naar overzicht

De lekkerste recepten, winacties en meer ontvangen?
Schrijf je direct in:

Je ontvangt ongeveer eens per maand een mail van ons.

Hot Topics

  • Bereidingsvideo’s
  • Mini masterclasses
  • Kooktechnieken
  • Invriezen & Ontdooien
  • Kooktermen
  • Kopen & Bewaren
  • Maten & Temperaturen
  • Vleesrecepten
  • Hygiëne

Vlees

Varkensvlees Varkensvlees Rundvlees Rundvlees Kalfsvlees Kalfsvlees Ander vlees Ander vlees Thema's rond vlees Thema's rond vlees

Nieuws

do 14 jul

Zien eten doet eten

Wie grotere porties op zijn bord krijgt en zich bovendien omringt weet door grote eters, zal onbewust meer tot zich nemen dan wanneer die factoren er niet zijn. Dat blijkt uit

  • Disclaimer
  • Privacy
  • Pers
  • Voorwaarden
  • Sitemap
  • Cookie beleid
  • Social media richtlijnen
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Preferences
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}