Na een aanloop van meer dan vijf jaar verhuisden Wim en Sandra Moes een aantal jaar geleden met hun slagerij Maison Moes van het drukbezochte Valkeniersplein in Breda naar de naastgelegen Prins Hendrikstraat. Hoe heeft het slagersechtpaar de overstap naar een nieuw slagerijconcept aangepakt?
Het was een groot project en een heftige tijd.” Wim: “We wilden het simpeler houden met minder activiteiten en alles op één locatie. En nu? We hebben het nog nooit zo druk gehad. We hebben nul reclame gemaakt; rustig aan beginnen was het idee. Het succes heeft ons overweldigd…”
Teamwork, vakmanschap, kwaliteit
Doordat alles nu op één locatie plaatsvindt, is het werk wel efficiënter geworden, vertelt Wim. “Als ik naar onze kernkwaliteiten kijk, dan draait het om teamwork, vakmanschap en met je tijd meegaan. Je doet het samen, met de beste kwaliteit vlees die we rechtstreeks bij de boer inkopen. En je moet qua aanbod en uitstraling aansluiten op wat de klant verwacht.”
Wim en Sandra hechten veel waarde aan hun medewerkers, elf in totaal. “Onze slagers verstaan hun vak. Alle medewerkers zijn vakinhoudelijk geschoold. Daar zijn we wel trots op.”
Daarnaast biedt Maison Moes beleving en klantvriendelijkheid.
Vlees en meer
De nieuwe winkel is hip en trendy. Er worden ook allerlei lekkere bijproducten verkocht, net als (huisgemaakt) vegetarische artikelen. “Wij denken dat de mensen onze zaak daardoor ook op een hoger niveau zien. We zijn geen slagerij meer maar een luxe eetwinkel.”
Lees hier het hele interview over de speciale winkelinrichting, over de mooie merken luxe vlees en de sympathieke koffiecorner bij Maison Moes.
Bron: Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS)