De Europese verkoop van diepvriesvoedsel gaat de komende jaren hard groeien. Dit komt door de opkomst van nieuwe verkoopkanalen zoals het online bestellen via webshops en de opkomst van discountwinkels en gemakswinkels. Zo schrijft Rabobank in haar rapport Europe’s New Ice Age.
De bank voorziet een groei in de diepvriesmarkt die de algemene groei in de afzet van voedsel medio 2030 met bijna 50% overstijgt.
In Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt al meer bevroren voeding online besteld dan gekocht in de winkel. Die trend zet door, omdat het online bestellen van bevroren voedsel, dat vervolgens thuis wordt afgeleverd veel gemak biedt. Het kan verder voordelig zijn, omdat consumenten grotere hoeveelheden kopen en een breder assortiment.
De bank signaleert wel, dat een groei van het assortiment (bevroren-online) alleen kan worden gerealiseerd als producenten de juiste stappen nemen en passende, onderscheidende producten ontwikkelen.
Vlees.nl
Algemene achtergrondinformatie over trends lees je in ons thema ‘Vlees en Trends‘, maar we hebben ook informatie over het kopen en bewaren van vlees en en over het invriezen en ontdooien.