Een grote Amerikaanse chocoladefabrikant zet repen van gedroogd vlees in de markt. De ondernemingen denkt met ‘vleesrepen’ een dalende omzet te kunnen ombuigen.
Het aandeel van het bedrijf in de chocolademarkt kalft al jaren af. Klanten zouden op zoek gaan naar gezondere, eiwitrijke snacks of de voorkeur geven aan andere merken of exclusieve chocolatiers. Zo is de onderneming uitgekomen op een nieuwe groeimarkt: de ‘vleessnacks’. Het bedrijf nam daarvoor een bestaand vlees-snack-merk over, omdat het ‘goed in het portfolio van snacks en aangrenzende categorieën past’.
De vleessnacksmarkt groeide in de VS de afgelopen 5 jaar met bijna 10% per jaar; die van de speciale producten groeide zelfs vier keer zo snel. De chocoladefabrikant lanceert deze zomer een nieuwe lijn van gedroogde vleesrepen, ‘jerky bars’. Klanten kunnen zich verheugen op ‘een gezonde snack met veel eiwitten’ in verschillende smaken zoals zwarte kers/barbecue, citrus/basilicum en ananas.
Bron: Foodlog